Ansökan om verkstadskort för digitala färdskrivare förflyttas till Traficoms e-tjänst Mina ärenden den 15 maj 2025. Samtidigt ändras sättet att betala verkstadskort - i framtiden betalas ansökningsavgiften genast i samband med att ansökan lämnas in.
Hur ansöker jag om verkstadskort från och med den 15 maj 2025?
Fyll i ansökan om verkstadskort i tjänsten Mina ärenden. För inloggningen krävs stark autentisering. För att logga in på Traficoms tjänst Mina ärenden använder man Suomi.fi-identifikation.
Endast en sådan person som har rätt att företräda företaget antingen på basis av sin i handelsregistret antecknade roll eller med en särskild Suomi.fi-fullmakt kan göra ansökan.
Hur ändras betalningen av verkstadskortet?
Verkstadskortet betalas genast i samband med att ansökan lämnas in.
Ansökningsavgiften återbetalas inte om ansökan återkallas eller förutsättningarna för beviljande inte längre uppfylls.
Ytterligare information:
Kontrollera företagets Suomi.fi-fullmakter och ansök om nya fullmakter (Extern länk)
Mina ärenden och uträttande av ärenden på en annan persons eller organisations vägnar (Extern länk)
ammattiliikenne@traficom.fi