Etusivu: Traficom
Etusivu: Traficom
Valikko

Traficomin liikenteen Oma asiointi -palvelulla lähes 10 miljoonaa käyttäjää - palvelun ulkoasu uudistui ja käytettävyyteen tehtiin parannuksia

Liikenteen Oma asiointi -palvelulla on vuosittain lähes 10 miljoonaa käyttäjää. Käytetyimpiä palveluita ovat ajoneuvojen rekisteritietojen katselu sekä ajoneuvojen rekisteröintiin ja verotukseen liittyvät palvelut. Oma asiointi -palvelun kokonaisuudistuksessa käyttöliittymä sai uuden ulkoasun ja käytettävyyteen tehtiin parannuksia.

"Uudistuksessa palvelun toimintalogiikka pysyi pääosin ennallaan. Isoin asiakkaille näkyvä uudistus on tehty yhdistämällä ajoneuvojen ja ajoneuvoverotuksen osiot yhden kokonaisuuden sisään. Muutos helpottaa muun muassa navigointia ajoneuvoon liittyvien palvelujen välillä" kertoo johtava asiantuntija Maaria Bäckblom.

Kuva: Uusittu Ajoneuvot ja verotus -osio

Asioinnin maksukuitit löytyvät jatkossa myös Oma asiointi -palvelusta

Kevään 2023 aikana Liikenteen Oma asiointi -palveluun tallentuu myös asiakkaan käyttämien palveluiden vahvistus ja maksutiedot pdf-muodossa. Tällä hetkellä vahvistukset ja kuitit toimitetaan Suomi.fi-viesteihin. Keväällä vahvistukset ja kuitit löytyvät siis niin Oma asiointi -palvelusta kuin Suomi.fi-viesteistä.

"Suomi.fi-viestit kannattaa ottaa käyttöön, sillä sinne lähetämme myös sähköisiä hakemuksiin liittyviä päätöksiä ja laskuja, ellei käyttäjälle ole e-lasku käytössä. Suomi.fi-viestit on kätevä ja ekologinen tapa ottaa vastaan viranomaispostia", kertoo Bäckblom.

Lisätietoja:

Liikenteen Oma asiointi - palvelu (Ulkoinen linkki)

Suomi.fi/viestit - palvelu (Ulkoinen linkki)

Johtava asiantuntija Maaria Bäckblom, maaria.backblom@traficom.fi, p. 029 534 5339